20 Haziran 2016 Pazartesi

YABANCI - ÖZNUR YILDIRIM //KİTAP YORUMU// VE KOCAMAN BİR MERHABA!

21.06.2016
SALI 


       Sendromsuz bir Pazartesi gününün sonundan koskocaman bir merhaba. Ben Busegül. Bookstagramda @birdilimkitapaski olarak bulunmaktayım.Aynı isimle blogspot'dayım. Tekrar koskocaman, musmutlu bir merhaba. ^^

        


Bookstagram'da ben.. 














          İlk bloğumun konusu Yabancı - Öznur YILDIRIM KİTABININ YORUMU!!!

     

      Yabancı'nın kitap dünyasına ilk girdiği andan itibaren bomba etkisi yarattığı herkesin malumu. Kitabı çıktığı ilk günden almış olmayı isterdim ancak o kadar hızlı değilim. Ancak bir iki gün sonra İnternet'ten sipariş verebildim. Geldikten hemen sonra okumam da mümkün olmadı çünkü tam olarak sınav dönemindeydim. Evet evet biliyorum, milyonlarca yürek tek bir dert: Sınavlar. Ancak, bitti. Bende ilk iş hazır kafamda boşken Yabancı'yı okumak istedim. Pişman da değilim.Çünkü kitabın üzerinizde bıraktığı mükemmel bir etki var.

         Dırırımm dırırımm...





        Kitapta, Ediz Çağıran ve Doğa Güngör alında iki ana karakterimiz var. Çağıran Beyfendi'nin babası suçsuz olduğu halde -Ediz öyle düşünüyor- öldürülünce Ediz'in deyim yerindeyse dünyası başına yıkılıyor. Ve beyninde intikam çanları çalmaya başlıyor. Ve beyninde intikam çanları çalmaya başlıyor. Doğa ise intikamını almasında bir araç. Yani babasını öldüren kişinin -Atalay'ın- kardeşi. Güzel bir intikam yolu değil mi? Sevdiklerinle sınanmak! Evet, bence de öyle. Ama doğa sanıldığı kadar kolay bir karakter değil. İntikam süreci Çağıran'ın planladığı gibi olmayacak. Bir bakıma evdeki hesap çarşıya uymayacak. Ediz'in uğraşması gereken onca şeyin arasına bir de Doğa eklenince işler sarpa sarıyor. Duygular, intikam ateşiyle kavruluyor ve sonu bilindiği üzere siyah küller! 





Kitabı beğenmemde - aşırı beğenmemde- etkili olan üç önemli unsur var. Birincisi; karakterler, karakterlerin muhteşem doğası. Öyle güzel işlenmişler ki, aşık olmak değil de, her birine ayrı ayrı hayran kaldım. İşlenişlerine, davranışlarına, duruşlarına ve daha birçok şey. İkincisi; yazarın dili ve yaptığı müthiş edebiyat. Kelimelerle bezediği cümleleri sizi olayların merkezine taşıyor. Üçüncüsü ise olay örgüsü. Kusursuzdu. Olay örgüsü, kusursuzdu.


       Ediz'in Doğa'ya yaktıkları, bazen sinir bozucu olabiliyor. Ama unutmamamız gereken şey; Doğa bir KURBAN! Malesef.




        Ve son, yazdıklarımı okuduğunuz için çok teşekkür ederim. Buralarda yeniyim, gelişmek için elimden geleni ardıma koymayacağım.. :)


5/5 ***** SANIRIM KUSURSUZLUKTAN GEBERIYORSUN, CANIM KITABIM!!!





0 yorum:

Yorum Gönder

 
Header image by sabrinaeras @ Flickr